۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۵۴

آغاز حکومت نظامی در دونتسک/ فرودگاه این شهر تعطیل شد

آغاز حکومت نظامی در دونتسک/ فرودگاه این شهر تعطیل شد

آغاز حکومت نظامی در جمهوری خودخوانده دونتسک و تعطیلی فرودگاه این شهر به علت حمله مسلحانه از جمله تحولات اوکراین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ریانوستی گزارش داد که "دنیس پوشیلین" نخست وزیر جمهوری خودخوانده دونتسک اوکراین با اشاره به آغاز حکومت نظامی در جمهوری مردمی دونتسک از پاکسازی کامل این جمهوری از نیروهای نظامی بیگانه در آینده نزدیک خبر داد.

در همین رابطه آرسن آواکوف وزیر کشور موقت اوکراین با اشاره به ادامه عملیات نظامی در مناطق شرق و جنوب این کشور پس از انتخابات ریاست جمهوری هدف از این عملیات را دفاع از نتایج انتخابات و برقراری ثبات در کشور خواند.

بر این اساس در جریان عملیات دولت اوکراین در مناطق شرق و جنوب اوکراین از اواسط آوریل گذشته که با هدف سرکوب حرکت های جدایی طلبانه در این مناطق آغاز شد، دهها نفر کشته و صدها فرد دیگر زخمی شدند.

سی بی اس نیوز آمریکا نیز گزارش داد اوباما که در سفری غیرمنتظره به افغانستان رفته است، ضمن تبریک به مردم اوکراین برای حضور در انتخابات با وجود ادامه خشونت ها در کل کشور، از همکاری آمریکا با رئیس جمهوری و پارلمان بعدی این کشور خبر داد و انتخابات را گام مهم دیگر از سوی دولت موقت برای اتحاد کشور اوکراین خواند.

کمیته مرکزی انتخابات اوکراین از پیروزی پترو پروشنکو میلیاردر اوکراینی معروف به "سلطان شکلات" با کسب بیش از 54.56 درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین با وجود اختلافات موجود بین این کشور و غرب با روسیه خبر داد.

پروشنکو شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با روسیه بر لزوم حل اختلافات از طریق گفتگوهای مسالمت آمیز تاکید کرد.

رقابت اصلی در این انتخابات بین تیموشنکو نخست وزیر پیشین و پروشنکو تاجر و کارخانه دار بزرگ اوکراین بود. بر این اساس بیش از هزار مامور سازمان امنیت و همکاری اروپا کار نظارت بر این انتخابات و همچنین حدود 75 هزار نیروی امنیتی وظیفه حفظ امنیت آن را به عهده داشتند.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد که فرودگاه شهر دونتسک در شرق اوکراین به علت حمله مسلحانه افراد ناشناس تعطیل شده است.

کد خبر 2299315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha